четвер, 7 травня 2020 р.

Friday, the 8th of May
Lesson 22
Writing a Postcard


Task 1. WB: Exercise 1, page 89. Read, look and draw lines. (Прочитай, проглянь та сполучи.)
Task 2. WB: Exercise 2, page 89. Where do they live? Write the names. Де вони живуть? Напиши імена.

Task 3. Read the postcard. Tick  the activities that Hugo and Dan do. Write H (Hugo), D (Dan) B (both).
Прочитай листівку та постав галочку навпроти виду діяльності, яким займається Hugo та Dan. Напиши H (Hugo), D (Dan) B (обидва).
Vocabulary:
every year [ˈɛvri jɪə- щороку
climb trees [klaɪm triːz- лазити по деревам
holiday [ˈhɒlədeɪ- канікули
fun [fʌn- розваги, веселощі
fun things [fʌn θɪŋz]- веселі речі
shell [ʃɛl- мушля



Task 4. Imagine you are visiting your friend on holiday. Write a postcard to your teacher telling her about your visit. Use the examples above. (Уяви, що ти поїхав до свого друга на канікули. Напиши листівку своєму вчителю, розповідаючи про свій візит. Використовуй приклади, подані вище.) 

Let's revise!
Для того, щоб розповісти про дію, яка відбувається в даний момент, ми використовуємо Present Continuous Tense. 
(am/is/are + Verb+ing)
Щоб утворити запитання, ставимо am/is/are на початок речення.

For example:
Is he flying a plane now?
Пам'ятай, що у відповіді використовується те ж допоміжне дієслово (принцеса), що й у запитанні.

For example: 
Yes, he is. He's flying a plane.
Щоб утворити заперечення, до am/is/are додаємо not.

For example:
No, he is not. He's not flying a plane.

Let's practise!
Task 5. CLICK ON THE LINK to check your knowledge.
(Тисни на посилання, щоб перевірити свої знання.

понеділок, 4 травня 2020 р.

Wednesday, the 6th of May
Lesson 21
Transportation

Task 1. SB Exercise 1, page 88 - Look at the picture. Read the sentences and stick the stickers. The stickers are in the end of the SB. (Подивись на малюнок. Прочитай речення та приклей наліпки. Зверни увагу, що наліпки знаходяться в кінці книги.)
Sentences:
1.    Put the skateboard between the blond girl and the plane.
2.    Put the bird in the sky.
3.    Put the car in front of the bikes.
4.    Put the teddy bear next to the boy on the boat.
5.    Put the cap on the girl with brown curly hair standing next to the train.

Task 2. WB: Exercise 1, page 87 - Look and circle the correct picture. (Подивись та обведи той малюнок, на якому зображено, як правильно себе поводити.)
Task 3. WB: Exercise 2, page 87 - Write the letters. (Впиши пропущені літери.)

Task 4. WB: Exercise 1, page 88 - Listen and colour. (Прослухай та розфарбуй.)
Task 5. SB Exercise 1, page 89 - Listen and number the pictures. (Прослухай та пронумеруй малюнки.) 
New vocabulary:
island [ˈaɪlənd] острів
Scotland [ˈskɒtlənd] Шотландія
visit [ˈvɪzɪt] відвідувати
quite [kwaɪt] досить
take a taxi [teɪk ə ˈtæksi] брати таксі
get on a train [gɛt ɒn ə treɪn] сідати в потяг
to be over [tuː biː ˈəʊvə] закінчитись
journey [ˈʤɜːni] подорож


Task 6. SB Exercise 2, page 89 - Read and tick the things that the car has got. (Прочитай та постав галочку на тих речах, які має автомобіль.) Highlight the following words in the text. (Виділи в тексті наступні слова):
New vocabulary:
amazing [əˈmeɪzɪŋ] - неймовірний, вражаючий
inside [ɪnˈsaɪd] - всередині
even [ˈiːvən] - навіть
swimming pool [ˈswɪmɪŋ] [puːl] - басейн
to go on the road [tuː gəʊ ɒn ðə rəʊd] - виїздити на дорогу
often [ˈɒf(ə)n] часто
difficult [ˈdɪfɪkəlt] складно, важко
drive [draɪv] - кермувати
at the back [æt ðə bæk] - ззаду
at the front [æt ðə frʌnt] - спереду
use [ju:z] - використовувати
special [ˈspɛʃəl] - особливий
party [ˈpɑːti] - вечірка
to go for a drive [tuː gəʊ fɔːə draɪv] - покататись

Task 7. SB Exercise 3, page 89 - Write about an amazing car, bus, train or plane. Use the example. (Напиши про неймовірний автомобіль, автобус, потяг чи літак.)

Task 8. SB Exercise 1, page 86-87 - Learn the dialogue. Let someone shoot a video of you telling the dialogue. (Вивчи діалог. Дозволь комусь з твоїх родичів чи друзів відзняти відео. Надсилай готове відео на https://ru.padlet.com/annaduchenko25/English25). 

пʼятниця, 1 травня 2020 р.

Monday, the 4th of May
Lesson 20
The Bus Trip
Подорож на автобусі

Task 1. SB Exercise 1, pages 86-87 - Look through the words, then find them in the text and highlight them. Write down the translation. Rewrite the words into your copybooks. Learn the words. (Проглянь слова, потім знайди їх в тексті та виділи маркером. Запиши переклад. Випиши нові слова в зошит та вивчи їх.)

New vocabulary:
trip [trɪp] подорож
beach [biːʧ] пляж
move [muːv] рухатись
driver [ˈdraɪvə] водій
road [rəʊd] дорога
tyre [ˈtaɪə] шина
Here we are! [hɪə wiː ɑː]! Приїхали!
airport [ˈeəpɔːt] аеропорт
It's my turn. [ɪts maɪ tɜːn] тепер моя черга.
It's my turn to help you! [ɪts maɪ tɜːn tuː hɛlp juː] Тепер моя черга допомогти вам!
Task 2. Watch the video. (Подивись відео.)

Task 3. Listen to the dialogue five times. Read  and translate it. (Прочитай та переклади діалог). (SB Exercise 1, pages 86-87)

Task 4. Click to play a GAME.
OR scan the QR code with your mobile phone.



Task 5. WB: Exercise 1, page 86. 

Task 6. WB: Exercise 2, page 86. 

Click to play a GAME


Task 7. WB: Exercise 3, page 86. 

Task 8. SB: Exercise 4, page 87. Listen and try to repeat the tongue twister as quickly as possible.

chew [ʧuː] жувати

середа, 29 квітня 2020 р.

Wednesday, the 29th of April
Lessons 18-19
What are you doing now?

Let's revise! 
Давайте пригадаємо як ми розповідаємо про події які відбуваються в даний момент. 😉
Для цього нам допоможе яблучко. Розподілимо його уявно на 2 половинки. В першій половинці знаходиться Король англійської мови "to be", який має трьох доньок-принцес am, is, are, а в другій половинці знаходиться дієслово, до якого додається закінчення -ing.



Кожна принцеса має своїх друзів:
Принцеса am дружить з I.
Принцеса is дружить з he/she/it.
Принцеса are дружить з we/you/they.
I
AM

We
ARE

You
ARE














They
ARE

















He

IS


She
IS

It
IS

Для того, щоб розпізнати в якому часі відбувається дія, на допомогу нам приходять маячки часу:
now/ at the moment/ at present/ Look!

For example: 
I am reading a book now.
Look! The boys are running!
The man is riding a motorbike at the moment.

Let's practise!
Task 1. Click to play a GAME.

OR scan the QR code with your mobile phone.

Task 2. Click to play a GAME.
OR scan the QR code with your mobile phone.
Let's learn!
Для того, щоб утворити запитання, потрібно поставити допоміжне дієслово (принцесу) AM/IS/ARE на початок речення.

For example:
Am I reading a book?
Are the boys running?
Is the man riding a motorbike?

Якщо запитання містить запитальне слово, am/is/are стає на друге місце. 
What? (що?)
When? (коли?)
Where? (де?)
Why? (чому?)
How? (як?)

For example:
What is she doing?
Where is he going?
Why are you crying?
How are you doing?

Let's practise!
Task 3. Click to play a GAME.

OR scan the QR code with your mobile phone.
Task 4. Click to play a GAME.
OR scan the QR code with your mobile phone.

Task 5. Click to play a GAME.
OR scan the QR code with your mobile phone.

 Musical instruments Possessive Pronouns  Revision Look at the picture then read and complete.