середу, 20 січня 2021 р.

21.01.2021

 Lesson 5

Arnold and the Robot

Task 1. Read the words and translate them. 

Vocabulary:


laboratory  /ləˈbɒrət(ə)ri/  лабораторія



scientist  /ˈsaɪəntɪst/  вчений







bucket  /ˈbʌkɪt/  відро






house work  /ˈhaʊsˌwɜː(r)k/  хатня робота

 



helper  /ˈhelpə(r)/  помічник





tidy  /ˈtaɪdi/  прибирати, охайний




clean  /kliːn/  прибирати, чистий





fill /fɪl/ наповнювати





drop /drɒp/ впустити з рук, кинути






much  /mʌtʃ/  багато (uncountable)







difficult work  /ˈdɪfɪk(ə)lt wɜː(r)k/  складна робота






come back  /kʌm bæk/  повертатися






arrive /əˈraɪv/ приїздити, приходити, прибувати







work hard  / wɜː(r)k hɑː(r)d/  наполегливо, старанно працювати






press the button /prɛs/ /ðə/ /ˈbʌtn/ тиснути на кнопку


Task 2. Click on the link to play a GAME

or scan the QR CODE

Task 3. Click on the link to practice writing new words.

or scan the QR CODE

Task 4. SB: Exercise 1, page 40. Look at the pictures in exercise 2 and write t (true) or f (false). (Подивись на малюнки  у вправі 2 та напиши ‘t’, якщо речення правдиве, ‘f’, якщо речення неправдиве.)


Task 5. SB: Exercise 2, page 40. 

a) Find the new words in the text and highlight them. (Знайди нові слова у тексті і виділи їх маркером).

b) Listen to the story then read and translate it. Сheck your answers in exercise 1. (Прослухай історію, потім прочитай та переклади її. Перевір свої відповіді у вправі 1.) 



Task 6. SB: Exercise 3, page 41.Put the story in the correct order.




Task 7. WB: Exercise 1, page 41


Task 8. WB: Exercise 2, page 41

Task 9. WB: Exercise 3, page 41. Choose the words to say what we learn from the story. (Обери слова, щоб розповісти про що ми дізнаємося з історії).




 Musical instruments Possessive Pronouns  Revision Look at the picture then read and complete.