Hello, Dears!
Here you can find a few games for you to play and to revise the previously learnt material. Enjoy!
Тут ви знайдете кілька ігор на повторення попередньо вивченого матеріалу. Насолоджуйтесь!
Click to play GAME "Months ordering"
GAME "Seasons and Months ordering"
GAME "Seasons and Months Wordsearch"
GAME "Pronouns matching"
GAME "Pronouns 1"
GAME "Pronouns 2"
GAME "Pronouns 3"
Take care! 😉
Love,
your Teacher
четвер, 2 квітня 2020 р.
Lesson 8: Thunder's Party (03.04.2020)
Friday, the 3rd of April
Lesson 8
Thunder’s Birthday
Task 1. SB: Exercise 1, pages 74-75
Watch the video then read and
translate the dialogue. (Переглянь
відео, прочитай та переклади діалог).
Find the following words in
the dialogue and highlight them with your highlighter. Try to remember them. (Знайди наступні
слова в діалозі та виділи їх маркером. Спробуй запам’ятати їх).
pull [pʊl] – тягти
win [wɪn] –
вигравати
tug of war [tʌɡ əv wɔː(r)]
– перетягування каната
winner [ˈwɪnə(r)]
– переможець
three-legged race [θriː leɡd reɪs]
– гонка на трьох ногах
race [reɪs] – перегони
pin [pɪn] – причепити; приколоти
blindfold [ˈblaɪn(d)ˌfəʊld]
– пов’язка на очі
That’s
not fair! [ðæts nɒt feə!] – Це несправедливо!
Task 2. SB: Exercise 2, page 75
Look at the picture and circle the correct sentence. (Прочитай
речення, подивись на малюнок та обери речення, яке описує даний малюнок).
Task 3. SB: Exercise 3, page 75.
Find who says the phrase: “Let’s
play Pin the tail on the donkey” and highlight the phrase with the highliter of
another colour. (Знайди хто каже фразу “Let’s play Pin the tail on the donkey” та виділи її маркером
іншого кольору).
Task 4. WB: page 74
Task 5. Now you are ready to learn the
dialogue. Don’t forget to make a video. (Тепер ти
готовий вивчити діалог на пам'ять. Не забудь відзняти відео та завантажити його
на https://padlet.com/duchenko25school/English
Task 6. SB Exercise 4, page 75.
Listen and repeat. Try to copy
the speaker’s pronunciation. (Прослухай та повтори. Спробуй скопіювати вимову).
Task 7. WB: Exercise 1, page 75.
Look and circle. (Подивись на малюнки та
обведи той малюнок, який показує, як правильно потрібно себе поводити).
Task 8. WB: Exercise 2, page 75.
Read and colour the train. (Прочитай слова та розмалюй
вагони потягу в залежності від звуку. Якщо звук такий, як в слові train [treɪn]
- розфарбовуємо червоним (red); якщо такий, як в слові mat [mæt]
- синім (blue).
Exercise 3, page 75.
Listen and check your picture.
(Прослухай та перевір чи правильно
розмальовано).
Zoom Conferences
Dear Students,
Thank you for your participation in our online lessons!The next lesson is on Friday. The exact time will be informed via viber.
Take care!
Дорогі мої учні! Дякую за активну участь в онлайн уроках. Наш наступний урок відбудеться в п'ятницю. Час буде уточнено в вайбері.
Бережіть себе!
Love,
your Teacher
Підписатися на:
Дописи (Atom)
Musical instruments Possessive Pronouns Revision Look at the picture then read and complete.
-
Tuesday, the 21 st of April Lesson 15 Off we go! Поїхали! Task 1. SB: Ex ercise 1, p age 82 – Listen and look. Then listen an...
-
21.01.2021 Lesson 5 Arnold and the Robot Task 1. Read the words and translate them. Vocabulary: laboratory /ləˈbɒrət(ə)ri/ лабораторія ...