четвер, 9 квітня 2020 р.

Lesson 11: Appearance (10.04.2020)


Friday, the 10th of April
Lesson 11
Appearance
Зовнішність
Task 1. Watch the videos to learn how to describe a person. (Переглянь відео, щоб дізнатись як описувати людину.)



Task 2. Look through the poster. Write down the words  into your vocabulary or copybook. (Проглянь постер. Запиши слова у словник або в зошит).



Task 2. SB: Exercise 1, page 77 – Listen and colour. (Прослухай та розмалюй).
Task 3. SB: Exercise 2, page 77 – Draw a clown face and make up 10 questions and 10 answers to them. Write them down into your copybooks. Use the words from the video, a poster and the example below. You can also choose any picture of a clown (if you don't want to draw.) (Намалюй обличчя клоуна, утвори 10 запитань та 10 відповідей на них. Запиши їх у своєму зошиті. Використовуй слова з відео, постер та зразок, поданий нижче.) Можна також використати одну з запропонованих картинок клоуна, або знайти свою (якщо немає бажання малювати). Щоб я розуміла якого клоуна ви описуєте, зазначайте його ім'я.




                                       Peter                                                                                                                          Susy   
John
Oliver


Sam


Mike



Nick
Tim
 
Toby
Ben


For example:
1. Has your clown got long/short, curly/wavy/straight red/blond/brown/dark/black hair? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
2. Has your clown got big/small green/blue/brown eyes? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
3. Has your clown got a big/small, red/green/yellow nose? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
4. Has your clown got a big/small green/red/blue/yellow hat? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
5. Has your clown got rosy cheeks? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
6. Has your clown got big/small ears?
7. Is your clown wearing glasses? Yes, he/she is. No, he/she isn’t.
8. Is your clown happy/ sad/ excited/ bored/ scared/ hungry/ thirsty/ tired? Yes, he/she is. No, he/she isn’t. 
9. When is your clown's birthday? It's in... 
10. Is your clown tall/short fat/slim? Yes, he/she is. No, he/she isn’t.

Task 4. Describe your friend/mom/dad/sister/brother. Use all the possible words. (Опиши свого друга/маму/тата/сестру/брата (будь-якої особи). Використай усі можливі слова та фрази, що ти уже знаєш).
Опис потрібно надіслати на перевірку в форматі текстового файлу Word. Після перевірки текст потрібно вивчити напам'ять та відзняти відео. 

Begin like this (Починай ось так):
This is a picture of ... (my friend/mom/dad/sister/brother...)
His/Her name is...
He/She is tall/short and slim/fat.
His/Her hair is....
(eyes, nose, lips, cheeks, ears...)
He/She is very handsome/beautiful/pretty. 
Also, he/she is cute/ excited/ happy/ sad/ tired/ sleepy... 

Note: 
handsome [ˈhænsəm] - красивий (про чоловіка)
beautiful [ˈbjuːtəfʊl] - красива (про дівчину або жінку)
pretty [ˈprɪti] - симпатична (про дівчину або жінку)

Зверніть увагу! Роботи мають бути оформлені охайно. Завантажуються на Padlet не боком та не вверх ногами.

Термін виконання завдання - до понеділка (13.04.2020).

Take care! 
Бережіть себе!


 Musical instruments Possessive Pronouns  Revision Look at the picture then read and complete.