неділю, 5 квітня 2020 р.

Lesson 9: Invitation to the Party (06.04.2020)

Dear Students,
I hope all of you are doing good. Did you enjoy your weekend?
Let's begin our next lesson. Today we will learn to write an invitation to the party.

Сподіваюсь у вас все гаразд. Ви добре провели свої вихідні?
Розпочнемо наш наступний урок. Сьогодні ми навчимось писати запрошення (invitation) на вечірку.

So, you are invited to my lesson! 😉


  • you are invited [juː ɑːɪnˈvaɪtɪd] - тебе запрошено


Don't forget to upload your complete tasks to my Padlet.
Не забувай завантажувати свої виконані завдання на мою сторінку.

Take care!

Love,
your Teacher


Monday, the 6th of April
Lesson 9
Invitation to the Party

(Запрошення на вечірку)



Task 1.
a) Listen to the invitations, then read and translate them. (Прослухай запрошення, потім прочитай та переклади їх).
b) Find the following words in the invitations and highlight them with your highlighter. Try to remember them. (Знайди наступні слова в запрошеннях та виділи їх маркером. Спробуй запам’ятати їх). 

New vocabulary:
invitation [ˌɪnvɪˈteɪʃən] – запрошення
ask [ɑːsk] – просити
bring [brɪŋ] – приносити
running shoes [ˈrʌnɪŋ ʃuːz] – взуття для бігу
Road [rəʊd] – шосе
See you there! [siː] [juː] [ðeə]! – Побачимось там
date [deɪt] – дата
place [pleɪs] – місце
time [taɪm] – час

To listen to the audio, please click here AUDIO
Щоб прослухати аудіо, натискай на слово "AUDIO" вище.





с) Read again and find what information is missing in every invitation. (Прочитай ще раз та дізнайся якої інформації не вистачає в кожному запрошенні).

(date, place, time)

Task 2. Did you train well? (Добре потренувався?) Now ask your parents or somebody else to film you reading. (Тепер попроси батьків або когось іншого зняти на відео як ти читаєш). Upload your video here (завантажуй своє відео сюди): 
Task 3. Answer the questions as in the example (Дай відповідь на запитання як подано у прикладі (письмово в зошиті)):

Invitation A
    1. What day is Tim’s party on?
Tim’s party is on Sunday.
2. Who can come to Tim’s party?
Ben’s sister can come to Tim’s party.
3. What can Ben bring to Tim’s party?
Ben can bring his football.
4. Where is the party?
The party is in Tim’s garden.

Invitation B
  1. What day is Tara’s party on?
  2. What can Oliver bring to Tara’s party?
  3. What time is Tara’s party?
  4. What can children do at Tara’s patry?

Invitation C
1. What can Linda bring to Emma’s party?
2. Who can come to Emma’s party?
3. Who wants to play football with Linda’s brother?
4. Where is Emma’s party?
5. What time is Emma’s party?

Task 4. WB: Exercise 1, page 77. Read and write the words.
Task 5. Make two lists (Напиши 2 списки):
1. A list of food to eat at the party. (Список їжі, яку можна зїсти на вечірці).
2. A list of games to play at the party. (Список ігор, в які можна погратись на вечірці).

Task 6. Write an invitation to your party. (Напиши запрошення на свою вечірку).
Use the example from Exercise 1, page 76.
Remember to write: where it is.
                                 what day it is.
                                 what time it is.

Before you write your invitation, make notes: (Перед тим, як приступити до написання запрошення, зроби нотатки).
Don’t forget to send your invitation to me! 😉

(Не забудь надіслати своє запрошення мені).

Запрошення можна оформити творчо (розмалювати).





 Musical instruments Possessive Pronouns  Revision Look at the picture then read and complete.