Friday, the 10th of April
Lesson 11
Appearance
Зовнішність
Task 1. Watch the videos to learn how to
describe a person. (Переглянь відео, щоб дізнатись як описувати
людину.)
Task 2. Look through the poster. Write down the words into your vocabulary or copybook. (Проглянь постер. Запиши слова у словник або в зошит).
Task 2. SB: Exercise 1, page 77
– Listen and colour. (Прослухай та розмалюй).
Task 3. SB: Exercise 2, page 77
– Draw a clown face and make up 10 questions and 10 answers to them. Write them down into your copybooks. Use the words from the video,
a poster and the example below. You can also choose any picture of a clown (if you don't want to draw.) (Намалюй обличчя клоуна, утвори 10
запитань та 10 відповідей на них. Запиши їх у своєму зошиті. Використовуй слова
з відео, постер та зразок, поданий нижче.) Можна також використати одну з запропонованих картинок клоуна, або знайти свою (якщо немає бажання малювати). Щоб я розуміла якого клоуна ви описуєте, зазначайте його ім'я.
John
Oliver
Sam
Mike
Nick
Tim
Toby
Ben
For example:
1. Has
your clown got long/short, curly/wavy/straight red/blond/brown/dark/black hair?
Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
2. Has
your clown got big/small green/blue/brown eyes? Yes, he/she has./No,
he/she hasn’t.
3. Has
your clown got a big/small, red/green/yellow nose? Yes,
he/she has./No, he/she hasn’t.
4. Has
your clown got a big/small green/red/blue/yellow hat? Yes,
he/she has./No, he/she hasn’t.
5. Has
your clown got rosy cheeks? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
6. Has
your clown got big/small ears?
7. Is
your clown wearing glasses? Yes, he/she is. No, he/she isn’t.
8. Is your clown happy/ sad/ excited/ bored/ scared/ hungry/ thirsty/ tired? Yes, he/she is. No, he/she
isn’t.
9. When is your clown's birthday? It's
in...
10. Is your clown tall/short fat/slim? Yes,
he/she is. No, he/she isn’t.
Task 4. Describe your friend/mom/dad/sister/brother. Use all
the possible words. (Опиши свого друга/маму/тата/сестру/брата (будь-якої особи). Використай усі
можливі слова та фрази, що ти уже знаєш).
Опис потрібно надіслати на перевірку в
форматі текстового файлу Word. Після перевірки текст потрібно вивчити напам'ять
та відзняти відео.
Begin like this (Починай ось так):
This is a picture of ... (my friend/mom/dad/sister/brother...)
His/Her name is...
He/She is tall/short and slim/fat.
His/Her hair is....
(eyes, nose, lips, cheeks, ears...)
He/She is very handsome/beautiful/pretty.
Also, he/she is cute/ excited/ happy/ sad/ tired/ sleepy...
Note:
handsome [ˈhænsəm] - красивий (про чоловіка)
beautiful [ˈbjuːtəfʊl] - красива (про дівчину або жінку)
pretty [ˈprɪti] - симпатична (про дівчину або жінку)
Зверніть увагу! Роботи мають бути оформлені охайно. Завантажуються на Padlet не боком та не вверх ногами.
Термін виконання завдання - до понеділка (13.04.2020).
Take care!
Бережіть себе!
Немає коментарів:
Дописати коментар