вівторок, 21 квітня 2020 р.

Tuesday, the 21st of April
Lesson 15
Off we go!
Поїхали!

Task 1. SB: Exercise 1, page 82 – Listen and look. Then listen and say the words. Write two lines of each word in your copybook. (Прослухай та подивись. Прослухай ще раз та повтори слова. Пропиши кожне слово по 2 рядки у своєму зошиті.)

New vocabulary:
helicopter /ˈhelɪˌkɒptə(r)/ ветроліт
boat /bəʊt/ човен
lorry /ˈlɒri/ вантажівка
scooter /ˈskuːtə(r)/ скутер, самокат
bus /bʌs/ автобус
skateboard /ˈskeɪtˌbɔː(r)d/ скейтборд
taxi /ˈtæksi/ таксі
motorbike /ˈməʊtə(r)ˌbaɪk/ мотоцикл
bike /baɪk/  велосипед (або bicycle /ˈbaɪsɪkl/)
plane /pleɪn/ літак
train /treɪn/ потяг
walk /wɔːk/ ходити пішки, прогулюватися
go on foot /gəʊ ɒn fʊt/ іти пішки

 helicopter
 boat
 lorry/truck
 scooter
bus
 skateboard


 taxi


motorbike

bike

 plane

train
 walk
go on foot

Task 2. Click on the link to play and practise the words: GAME
OR scan the QR-code (Тисни на посилання або зіскануй  QR-code за допомогою свого мобільного телефону):
Task 3. Click on the link to play and practise the words: MEMORY GAME
OR scan the QR-code (Тисни на посилання або зіскануй  QR-code за допомогою свого мобільного телефону):

Task 4.
PLEASE, NOTE!!! (Зверни, будь ласка, увагу!)

З різними видами транспорту вживаються різні дієслова: 
drive /draɪv/ водити
fly /flaɪ/ летіти
ride /raɪd/ їздити
sail /seɪl/ плисти
  • drive a car/a bus/a lorry/a taxi/a train
  • fly a plane/a helicopter
  • ride a bike/a motorbike/ a horse
  • sail a boat

 DRIVE


drive a car

drive a lorry/a truck


drive a taxi

drive a train


 drive a bus

FLY
fly a helicopter


 fly a plane

RIDE


 ride a bike

ride a motorbike
ride a scooter


 ride a horse


SAIL



sail a boat



Task 5. Play the GAME to practise the words. Click on the link, or scan the QR-code (Зіграй в гру. Тисни на посилання або зіскануй  QR-code за допомогою свого мобільного телефону):
Task 6. Find the words in the WORDSEARCH. Click on the link, or scan the QR-code (Знайди приховані слова. Тисни на посилання або зіскануй  QR-code за допомогою свого мобільного телефону):

Task 7. SB: Exercise 2, page 82 – Listen and chant. Then read and translate. (Прослухай та проспівай, потім прочитай та переклади.) Find the phrases in the text and highlight them. (Знайди в тексті наступні вирази та виділи їх маркером):

New phrases (Нові вирази):
Come with us! – Поїхали з нами! Ходімо з нами!
Off we go! – Рушаймо! Поїхали!
Are we going far? – Ми далеко їдемо?
Let’s go again! – Поїхали знову!

Task 8. WB: Exercise 1, page 82 – Look at the pictures and do the crossword. (Розглянь малюнки та розгадай кросворд.)

Task 9. WB: Exercise 2, page 82 – Look at Activity 1. Draw number 10. (Подивись на першу вправу та здогадайся, що у тебе буде під номером 10. Намалюй цей вид транспорту.)

Task 10. WB: page 126 – Label the pictures. Use the words from the box. (Підпиши малюнки. Використовуй слова з таблички.) 

субота, 18 квітня 2020 р.


Friday, the seventeenth of April
Lesson 14
Easter

Task 1. Watch the video and learn the words.


Task 2. Write down the words into your copybook.
New vocabulary:
Easter /ˈiːstə(r)/ Великдень

paint/dye eggs / peɪnt ɛgz/ afh,edfnb яйця
bunny /ˈbʌni/ зайчик
Easter bunny /ˈiːstə(r) ˈbʌni/ Великодній зайчик
basket /ˈbɑːskɪt/ кошик
chick /tʃɪk/ курча
jelly beans /ˈdʒeli biːns/ драже
daffodil /ˈdæfədɪl/ нарцис
lamb /læm/ ягня
tulip /ˈtjuːlɪp/ тюльпан
chocolate /ˈtʃɒklət/ шоколад
church /ʧɜːʧ/ церква
egg hunt /eɡ hʌnt/ полювання на яйце (традиційна Великодня дитяча гра)
look for /lʊk fɔː/ шукати

Task 3. Play the Game.

Task 4. Find the words in the wordsearch.
Click to play: GAME

Task 5. Watch the video about an Easter egg.

Task 6. Watch the cartoon.


Dear Students,
Happy Easter to you!!!
May your hearts be blessed with all the blessings in the world!!!
Enjoy your Holidays!

Love,
your Teacher



пʼятниця, 17 квітня 2020 р.

The Very Hungry Caterpillar


Thursday, the sixteenth of April
Lesson 13
The Very Hungry Caterpillar

Task 1. Look through the words and learn them. (Переглянь слова та вивчи їх).
The Very Hungry Caterpillar

Vocabulary



light [laɪt] світло
still [stɪl] досі
hungry [ˈhʌŋgri] голодний
stomachache [ˈstʌməkeɪk] біль в животі
morning [ˈmɔːnɪŋ] ранок
night [naɪt] ніч
moon [muːn] місяць
eat through [iːt θruː] проїсти, прогризти
felt [fɛlt] почувався
pickle [ˈpɪkl]маринований огірок
cone [kəʊn]ріжок
nibble [ˈnɪbl] гризти

Task 2. Read the text and translate it. (Прочитай текст та переклади його).

The Very Hungry Caterpillar
In the light (світло) of the moon (місяць) a little egg lay (лежав) on a leaf.
One Sunday morning the warm sun came up and pop! Out of the egg came a tiny (крихітна) and very hungry caterpillar.
He started to look for (шукати) some food.
On Monday he ate through (прогриз) one apple. But he was still (досі) hungry.
On Tuesday he ate through two pears, but he was still hungry.
On Wednesday he ate through three plums, but he was still hungry.
On Thursday he ate through four strawberries, but he was still hungry.
On Friday he ate through five oranges, but he was still hungry.
On Saturday he ate through one piece of chocolate cake, one ice cream cone, one pickle (маринований огірок), one slice of cheese, one slice of salami, one lolipop, one piece of cherry pie, one sausage, one cupcake, one slice of watermelon. That night he had a stomachache (біль в животі)!
The next day was Sunday again. The caterpillar ate through one nice green leaf, and after that he felt (почувався) much better (набагато краще).
Now he wasn’t hungry anymore (більше не був голодний) - and he wasn’t a little caterpillar any more. He was a big, fat caterpillar.
He built a small house, called a cocoon (chrysalis), around himself. He stayed inside for more than two weeks. Then he nibbled (прогриз) a hole (дірка) in the cocoon, pushed (виштовхнув) his way (шлях) out (назовні).
He was a beautiful butterfly!

Task 3. Do the exercises to remember the text. Виконай вправи, щоб краще запамятати текст.

Click to do some more exercises: Exercises

Task 4. Retell the story about the very hungry Caterpillar. Use the presentation to help you. Перекажи історію про голодну гусінь. Використай презентацію для опори.


The Very Hungry Caterpillar

вівторок, 14 квітня 2020 р.

Lesson 12. The Life Cycle of a Butterfly (14.04.2020)


Tuesday, the 14th of April
Lesson 12
The Life Cycle of a Butterfly
Життєвий цикл метелика

Task 1. SB Exercise 1, page. 78 - Listen, read  and translate. (Прослухай, прочитай та переклади). Highlight the words in the text. (Виділи слова в тексті).
New vocabulary:
leaf /liːf/ листок
shape /ʃeɪp/ форма
come from /kʌm frɒm/ походити
caterpillar /ˈkætə(r)ˌpɪlə(r)/ гусінь
plant /plɑːnt/ рослина
bigger /bɪɡ ɜː(r)/ більший
grow /ɡrəʊ/ рости
hard /hɑː(r)d/ жорсткий, міцніший
skin /skɪn/ шкіра
chrysalis /ˈkrɪsəlɪs/ лялечка, кокон
inside /ɪnˈsaɪd/ всередині
change /tʃeɪndʒ/ змінювати
change into /ʧeɪnʤˈɪntuː/ перетворюватись на
come out /kʌm aʊt/ з’являтися
a few /fjuː/ декілька
hour /ˈaʊə(r)/ година
wing /wɪŋ/ крило
fly away /flaɪ əˈweɪ/ відлітати

Task 2. SB: Exercise 2, page. 78 – Read the text again and tick the correct answer.   (Прочитай текст знову та обери правильну відповідь).

Task 3. WB: pages 78-79.
Task 4. SB Exercise 1, page. 79.

Task 5. SB Exercise 2, page. 79 Make a project. You can find the cut-out at page 127. Write down the word on the backside of the cut-out. Tell about the life cycle of the butterfly. (Виконай проект за поданим зразком. Шаблон для вирізання знаходиться на ст. 127. Зі зворотного боку малюнку підпиши що на ньому зображено. Розкажи про життєвий цикл метелика.



You can also make your own project. 
(Також можна зробити власний проект).
For example:



четвер, 9 квітня 2020 р.

Lesson 11: Appearance (10.04.2020)


Friday, the 10th of April
Lesson 11
Appearance
Зовнішність
Task 1. Watch the videos to learn how to describe a person. (Переглянь відео, щоб дізнатись як описувати людину.)



Task 2. Look through the poster. Write down the words  into your vocabulary or copybook. (Проглянь постер. Запиши слова у словник або в зошит).



Task 2. SB: Exercise 1, page 77 – Listen and colour. (Прослухай та розмалюй).
Task 3. SB: Exercise 2, page 77 – Draw a clown face and make up 10 questions and 10 answers to them. Write them down into your copybooks. Use the words from the video, a poster and the example below. You can also choose any picture of a clown (if you don't want to draw.) (Намалюй обличчя клоуна, утвори 10 запитань та 10 відповідей на них. Запиши їх у своєму зошиті. Використовуй слова з відео, постер та зразок, поданий нижче.) Можна також використати одну з запропонованих картинок клоуна, або знайти свою (якщо немає бажання малювати). Щоб я розуміла якого клоуна ви описуєте, зазначайте його ім'я.




                                       Peter                                                                                                                          Susy   
John
Oliver


Sam


Mike



Nick
Tim
 
Toby
Ben


For example:
1. Has your clown got long/short, curly/wavy/straight red/blond/brown/dark/black hair? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
2. Has your clown got big/small green/blue/brown eyes? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
3. Has your clown got a big/small, red/green/yellow nose? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
4. Has your clown got a big/small green/red/blue/yellow hat? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
5. Has your clown got rosy cheeks? Yes, he/she has./No, he/she hasn’t.
6. Has your clown got big/small ears?
7. Is your clown wearing glasses? Yes, he/she is. No, he/she isn’t.
8. Is your clown happy/ sad/ excited/ bored/ scared/ hungry/ thirsty/ tired? Yes, he/she is. No, he/she isn’t. 
9. When is your clown's birthday? It's in... 
10. Is your clown tall/short fat/slim? Yes, he/she is. No, he/she isn’t.

Task 4. Describe your friend/mom/dad/sister/brother. Use all the possible words. (Опиши свого друга/маму/тата/сестру/брата (будь-якої особи). Використай усі можливі слова та фрази, що ти уже знаєш).
Опис потрібно надіслати на перевірку в форматі текстового файлу Word. Після перевірки текст потрібно вивчити напам'ять та відзняти відео. 

Begin like this (Починай ось так):
This is a picture of ... (my friend/mom/dad/sister/brother...)
His/Her name is...
He/She is tall/short and slim/fat.
His/Her hair is....
(eyes, nose, lips, cheeks, ears...)
He/She is very handsome/beautiful/pretty. 
Also, he/she is cute/ excited/ happy/ sad/ tired/ sleepy... 

Note: 
handsome [ˈhænsəm] - красивий (про чоловіка)
beautiful [ˈbjuːtəfʊl] - красива (про дівчину або жінку)
pretty [ˈprɪti] - симпатична (про дівчину або жінку)

Зверніть увагу! Роботи мають бути оформлені охайно. Завантажуються на Padlet не боком та не вверх ногами.

Термін виконання завдання - до понеділка (13.04.2020).

Take care! 
Бережіть себе!


 Musical instruments Possessive Pronouns  Revision Look at the picture then read and complete.