вівторок, 19 січня 2021 р.

19.01.2021

Lesson 4

Daily Tasks.

Adverbs for Time

Прийменники часу (маячки часу)

Task 1. Practice Book: page 24. Look through the table and remember the rule. Переглянь таблицю і запам’ятай правило.



Task 2. Practice Book: page 24. Read the text and highlight the adverbs for time (signal words). Прочитай текст та виділи маркером прийменники часу (слова-маячки часу).

 


Task 3. Click on the link to play a game.


or SCAN the QR CODE

Task 4. Practice Book: Exercise 1, page 24. Put the adverbs in the correct place in the sentences. Постав прийменник (маячок часу) у правильне місце в реченнях.


Task 5. Click on the link to play.


or SCAN the QR CODE

Task 6. Practice Book: Exercise 2, page 25.Complete the sentences with the correct adverb. Доповни речення правильним прийменником (маячком часу).

Task 7. Practice Book: Exercise 3, page 25. Write 6 more sentences about the family from the task above. Напиши ще 6 речень про сімю з попереднього завдання.


Task 8. Complete the tasks on the online resource https://www.cambridgelms.org/primary/splash
Super Minds 3, Unit 3, Vocabulary 1,2,3; Grammar 1,2,3; Reading 1.




четвер, 14 січня 2021 р.

 15.01.2021

Lesson 3

Tidying up!

Task 1. Look what Oliver did to Daisy’s list of tasks for the family.

Which tasks are Mike, Sophia, William and Clara doing?


Task 2. Write Daisy’s list again. Do this task in your copybooks. (Напиши список справ Дейзі знову. Виконай це завдання письмово у зошиті).



Task 3. SB: Exercise 1, page 38. Look through the pictures. Where are the friends? Watch (listen to) the story and be ready to answer the questions:

1. Where is the next clue?

2. Why do Ben and Lucy tidy up?

3. Who finds the letter?

4. Is it day or night at the beginning/end of the story?

5. How do Ben and Lucy help the people in the village?

6. What is it (Which letter is it)?

7. What are the first two letters?


Task 4. Read the story and highlight the unknown words. Translate the story. (Прочитай історію та виділіть невідомі слова. Переклади історію).

Vocabulary:

clue / kluː/ - підказка

look for – шукати

tomorrow / təˈmɒrəʊ/ - завтра

wait for / weɪt fɔː/ - чекати на

dark / dɑːk/ - темрява

after dark / ˈɑːftə dɑːk/ - після того, як стемніє

soon / suːn/ - скоро

helping hands – руки допомоги (помічники)

heavy /ˈhɛvi/ важкий

horrible /ˈhɒrəbl/ жахливий

job - робота

Task 5. WB: Exercise 1, page 38. Read and choose the best answer.

Task 6. WB: Exercise 2, page 38. Remember the story. Answer the questions.

Task 7. SB: Exercise 2, page 39. Answer the questions.


Task 8. WB: Exercise 2, page 39. Look at the picture. Listen and repeat.




вівторок, 12 січня 2021 р.

14.01.2021

Lesson 2

Daily Tasks

Present Simple Tense

(інша назва Present Indefinite)

Теперішній неозначений час

Lets learn the rules!

 (Вивчаємо правила утворення теперішнього неозначеного часу.)

Ми використовуємо Present Simple, щоб розповісти про регулярну, повторювану дію. Це може бути звичка, хобі, щоденна подія, намічена подія або щось, що трапляється часто.


Про необхідність використання цього часу нам підказують "маячки часу" (adverbs of frequency):

always /ˈɔːlweɪz/ завжди

usually /ˈjuːʒʊəli/ зазвичай

often /ˈɒf(ə)n/ часто

sometimes /ˈsʌmtaɪmz/ іноді

seldom/rarely /ˈsɛldəm///ˈreəli/ рідко
generally /ˈʤɛnərəli/ загалом, зазвичай
as a rule /æz/ /ə/ /ruːl/ як правило
normally /ˈnɔːməli/ зазвичай
from time to timeчас від часу
every /ˈɛvri/ day/week/month – щодня/щотижня/щомісяця тощо
never /ˈnɛvə/ ніколи


Утворення Present Simple

У розповідному реченні дієслово з особами I/we/you/they вживається у початковій формі (інфінітив без частки to).

For example:

They usually play football on Sundays.
Вони зазвичай грають у футбол по неділях.

Зверніть увагу! 

До дієслів, які вживаються у 3 особі однини (he, she, it)  додається закінчення -s.

For example:

As a rule he/she plays football on Saturdays. – Як правило, він/вона грає у футбол по суботам.

При додаванні закінчення -s потрібно слідувати наступним правилам:

1. Якщо дієслово закінчується на -s, -ss, -sh, -ch, -x, -o, → додається -es:

He always washes up after dinner. – Він завжди миє посуд після вечері.


2. Якщо дієслово закінчується на приголосну + -y замінюється на –i +-es:

My brother (he) usually tidies up his room at weekends. Мій брат зазвичай прибирає свою кімнату на вихідних.



Заперечне речення утворюється за допомогою do/does + not + дієслово

Допоміжне дієслово does використовується лише з займенниками третьої особи однини (he/she/it). В інших випадках потрібно вживати do. Слова do/does та not можна скорочувати та зливати в одне don’t/doesn’t. Коли вживається допоміжне дієслово does, закінчення s/es у дієслова забирається.

For example:

Normally I do not walk my dog in the morning. – Зазвичай я не вигулюю свого собаку вранці.

My father (he) does not cook breakfast for the family every day . – Мій тато не готує сніданок для нашої сімї щодня.

 

Запитальне речення утворюється за допомогою допоміжних дієслів do/does на початку речення: Do/Does + іменник + дієслово.

For example:

Do you go to school every day? – Ти ходиш до школи щодня?

Does she usually help_ her mom about the house? – Вона зазвичай допомагає мамі по дому?

Зверніть увагу!!!!!

Якщо в реченні є does, смислове дієслово втрачає літеру s. (Does приходить s уходить).



·      Task 1. SB: Exercise 2, page 37 – Listen, read and translate. (Прослухай, прочитай та переклади.)

·      Task 2. SB: Exercise 1, page 37 – Listen, put ticks or crosses in the table. (Прослухай, постав галочки, або хрестики у таблиці.)

·      Task 3.WB: Exercise 1, page 37 – Read and write about yourself. (Прочитай та напиши про себе.)

Task 4. Click on the link to revise the time. (Тисни на посилання, щоб повторити як називати час.)

Click on the diamonds to label the time.

Play



Task 5. Click on the link to complete the task. (Тисни на покликання, щоб виконати завдання).

Liveworksheet

Task 6. Click on the link to complete the task. (Тисни на покликання, щоб виконати завдання).

Прослухай запис (натиснувши на зображення зі звуком) та перетягни на нього відповідне зображення годинника).

Liveworksheet 2

Don't forget to send the completed task to my email address. (Не забудь відправити виконане завдання мені на імейл): duchenko25school@gmail.com

Hometask:

-       Learn the rules of using Present Simple (Вивчити правила вживання Present Simple).

-       WB: Exercise 2, 3, page 37

-  PB Ex. 1,2,3 p. 22-23

 12.01.2021

Lesson 1

Daily Tasks


Task 1. SB: Exercise 1, page 34 – revise the words (повторення вивченої лексики). Listen and repeat. (прослухай та повтори)

tidy up   taɪdi ʌp]   прибирати

do the shopping    [duː ðə ˈʃɒpɪŋ] робити покупки

take the dog for a walk [teɪk ðə dɒg fɔːr ə wɔːk] вигулювати собаку

wash up [wɒʃ ʌp]  вимити посуд

sweep swiːp] підмітати

cook [kʊk] готувати

dry the dishes [draɪ ðə ˈdɪʃɪz] витирати посуд

feed the dog [fiːd ðə dɒg] годувати собаку

Task 2. Match the words with the pictures. Use the link to do the task: Matching activity


or scan the QR code


Task 3. Click the link to Play the Memory Game
 or scan the QR code


Telling the Time

15 minutes = a quarter                                30 minutes = half

8:00 - It’s eight o’clock.

8:05 - It’s five past eight.

8:10 - It’s ten past eight.

8:15 - It’s a quarter past eight.

8:25 - It’s twenty-five past eight.

8:30 - It’s half past eight.

8:35 - It’s twenty-five to nine.

8:40 - It’s twenty to nine.

8:45 - It’s a quarter to nine.

8:50 - It’s ten to nine.

8:55 - It’s five to nine.

9:00 It’s nine o’clock.

Watch the video to learn how to tell the time!



Task 4. SB: Exercise 2, page 35 - listen and say. 


Task 5. SB: Exercise 1, page 35 - read and number. 


Task 5. SB: Exercise 1, page 36 - listen to the song. Read, translate and write the numbers. Then sing along. 


Task 6. WB: Exercise 1, page 36 - Remember the song. Look and draw the times. (Згадай пісню. Подивись та намалюй правильний час.)

Task 7. WB: Exercise 2, page 36 - Make the sentences of the chorus. (Утвори речення як у приспіві пісні).

Task 8. WB: Exercise 3, page 36 – Write a verse for the song about yourself. (Напиши куплет пісні про себе.)

Task 9. Label the time. Click on the link to do the task.

Please, send the worksheet to my email: duchenko25school@gmail.com
Don't forget to write your Class!

 Musical instruments Possessive Pronouns  Revision Look at the picture then read and complete.