неділя, 5 квітня 2020 р.

Lesson 9: Invitation to the Party (06.04.2020)

Dear Students,
I hope all of you are doing good. Did you enjoy your weekend?
Let's begin our next lesson. Today we will learn to write an invitation to the party.

Сподіваюсь у вас все гаразд. Ви добре провели свої вихідні?
Розпочнемо наш наступний урок. Сьогодні ми навчимось писати запрошення (invitation) на вечірку.

So, you are invited to my lesson! 😉


  • you are invited [juː ɑːɪnˈvaɪtɪd] - тебе запрошено


Don't forget to upload your complete tasks to my Padlet.
Не забувай завантажувати свої виконані завдання на мою сторінку.

Take care!

Love,
your Teacher


Monday, the 6th of April
Lesson 9
Invitation to the Party

(Запрошення на вечірку)



Task 1.
a) Listen to the invitations, then read and translate them. (Прослухай запрошення, потім прочитай та переклади їх).
b) Find the following words in the invitations and highlight them with your highlighter. Try to remember them. (Знайди наступні слова в запрошеннях та виділи їх маркером. Спробуй запам’ятати їх). 

New vocabulary:
invitation [ˌɪnvɪˈteɪʃən] – запрошення
ask [ɑːsk] – просити
bring [brɪŋ] – приносити
running shoes [ˈrʌnɪŋ ʃuːz] – взуття для бігу
Road [rəʊd] – шосе
See you there! [siː] [juː] [ðeə]! – Побачимось там
date [deɪt] – дата
place [pleɪs] – місце
time [taɪm] – час

To listen to the audio, please click here AUDIO
Щоб прослухати аудіо, натискай на слово "AUDIO" вище.





с) Read again and find what information is missing in every invitation. (Прочитай ще раз та дізнайся якої інформації не вистачає в кожному запрошенні).

(date, place, time)

Task 2. Did you train well? (Добре потренувався?) Now ask your parents or somebody else to film you reading. (Тепер попроси батьків або когось іншого зняти на відео як ти читаєш). Upload your video here (завантажуй своє відео сюди): 
Task 3. Answer the questions as in the example (Дай відповідь на запитання як подано у прикладі (письмово в зошиті)):

Invitation A
    1. What day is Tim’s party on?
Tim’s party is on Sunday.
2. Who can come to Tim’s party?
Ben’s sister can come to Tim’s party.
3. What can Ben bring to Tim’s party?
Ben can bring his football.
4. Where is the party?
The party is in Tim’s garden.

Invitation B
  1. What day is Tara’s party on?
  2. What can Oliver bring to Tara’s party?
  3. What time is Tara’s party?
  4. What can children do at Tara’s patry?

Invitation C
1. What can Linda bring to Emma’s party?
2. Who can come to Emma’s party?
3. Who wants to play football with Linda’s brother?
4. Where is Emma’s party?
5. What time is Emma’s party?

Task 4. WB: Exercise 1, page 77. Read and write the words.
Task 5. Make two lists (Напиши 2 списки):
1. A list of food to eat at the party. (Список їжі, яку можна зїсти на вечірці).
2. A list of games to play at the party. (Список ігор, в які можна погратись на вечірці).

Task 6. Write an invitation to your party. (Напиши запрошення на свою вечірку).
Use the example from Exercise 1, page 76.
Remember to write: where it is.
                                 what day it is.
                                 what time it is.

Before you write your invitation, make notes: (Перед тим, як приступити до написання запрошення, зроби нотатки).
Don’t forget to send your invitation to me! 😉

(Не забудь надіслати своє запрошення мені).

Запрошення можна оформити творчо (розмалювати).





четвер, 2 квітня 2020 р.

Games for Revision (Ігри на повторення)

Hello, Dears!

Here you can find a few games for you to play and to revise the previously learnt material. Enjoy!
Тут ви знайдете кілька ігор на повторення попередньо вивченого матеріалу. Насолоджуйтесь!

Click to play GAME "Months ordering"

GAME "Seasons and Months ordering"

GAME "Seasons and Months Wordsearch"

GAME "Pronouns matching"

GAME "Pronouns 1"

GAME "Pronouns 2"

GAME "Pronouns 3"

Take care! 😉

Love,
your Teacher



Lesson 8: Thunder's Party (03.04.2020)

Friday, the 3rd of April
Lesson 8
Thunder’s Birthday

Task 1. SB: Exercise 1, pages 74-75
Watch the video then read and translate the dialogue. (Переглянь відео, прочитай та переклади діалог).
Find the following words in the dialogue and highlight them with your highlighter. Try to remember them. (Знайди наступні слова в діалозі та виділи їх маркером. Спробуй запам’ятати їх).
pull [pʊl] – тягти
win [wɪn] – вигравати
tug of war [tʌɡ əv wɔː(r)] – перетягування каната
winner [ˈwɪnə(r)] – переможець
three-legged race [θriː leɡd reɪs] – гонка на трьох ногах
race [reɪs] перегони
pin [pɪn] – причепити; приколоти
blindfold [ˈblaɪn(d)ˌfəʊld] – пов’язка на очі
That’s not fair! [ðæts nɒt feə!] – Це несправедливо!


Task 2. SB: Exercise 2, page 75
Look at the picture and circle the correct sentence. (Прочитай речення, подивись на малюнок та обери речення, яке описує даний малюнок).
Task 3. SB: Exercise 3, page 75.
Find who says the phrase: “Let’s play Pin the tail on the donkey” and highlight the phrase with the highliter of another colour. (Знайди хто каже фразу “Let’s play Pin the tail on the donkey” та виділи її маркером іншого кольору).
Task 4. WB: page 74
Task 5. Now you are ready to learn the dialogue. Don’t forget to make a video. (Тепер ти готовий вивчити діалог на пам'ять. Не забудь відзняти відео та завантажити його на https://padlet.com/duchenko25school/English
Task 6. SB Exercise 4, page 75.
Listen and repeat. Try to copy the speaker’s pronunciation. (Прослухай та повтори. Спробуй скопіювати вимову).

Task 7. WB: Exercise 1, page 75.
Look and circle. (Подивись на малюнки та обведи той малюнок, який показує, як правильно потрібно себе поводити).
Task 8. WB: Exercise 2, page 75.
Read and colour the train.  (Прочитай слова та розмалюй вагони потягу в залежності від звуку. Якщо звук такий, як в слові train [treɪn] - розфарбовуємо червоним (red); якщо такий, як в слові mat [mæt] - синім (blue).
Exercise 3, page 75.
Listen and check your picture. (Прослухай та перевір чи правильно розмальовано).


Zoom Conferences


Dear Students,
Thank you for your participation in our online lessons!
The next lesson is on Friday. The exact time will be informed via viber.
Take care!

Дорогі мої учні! Дякую за активну участь в онлайн уроках. Наш наступний урок відбудеться в п'ятницю. Час буде уточнено в вайбері.
Бережіть себе!

Love,
your Teacher

вівторок, 31 березня 2020 р.


Thursday, the 2nd of April

Lesson 7
When is your Birthday?

Task 1. Let’s revise seasons and months of the year. (Повторюємо пори року та місяці)


Task 2. Read and translate.



Task 3. Do the tasks (Виконай завдання):


Task 4. SB Exercise 1, page 73 – Listen, read and chant. (Прослухай, прочитай та проспівай).

Task 5. SB Exercise 2, page 73 – Listen, read and circle. (Прослухай, прочитай та обведи).


Task 6. Do the tasks (Виконай завдання):


Task 7. Read and learn. (Прочитай та вивчи)

Personal Pronouns
Особові займенники
Possessive Adjectives
Присвійні прикметники
Who?
Хто?
Whose?
Чий?
I /aɪ/ я
my /maɪ/  - мій
you /juː/ ти
your /jɔː(r)/ – твій
he /hiː/ він
his /hɪz/ – його
she /ʃiː/ вона
her /hɜː(r)/ – її
it /ɪt/ воно
its /ɪts/ – його (середнього роду)
we /wiː/ ми
our /aʊə(r)/ – наш
you /juː/ ви
your /jɔː(r)/ –  ваш
they /ðeɪ/ вони
their /ðeə(r)/  – їх

I (я)- my (мій)

 you (ти) - your (твій)

 he (він)- his (його)

she (вона) - her (її)

 it (воно) - its (його)

 we (ми) - our (наш)

 you (ви) - your (ваш)

they (вони) - their (ваш)

Task 8. WB: Exercises 1,2, page 73

Task 9. Practice Book: Exercise 1, page 42; Exercises 2-3, page 43 – write in your copybooks (письмово в зошитах; потрібно переписувати речення повністю).


When is your Birthday?



When is your Birthday? Look, read and answer.
Коли твій день народження? Розглянь малюнки, прочитай та впиши відповіді у пропуски.
По завершенню виконання завдання відправ його на перевірку за адресою: duchenko25school@gmail.com


Months

Months of the Year

Drag the MONTHS to the corresponding SEASON.
Перетягни назву місяця до відповідної пори року. По завершенню виконання завдання відправ його на перевірку за адресою: duchenko25school@gmail.com


Months and seasons

понеділок, 30 березня 2020 р.

Lesson 6: Feelings and Emotions (31.03.2020)

Hello Everyone! Here is your next task.
Привіт усім! Ось ваше наступне завдання.

You can upload your photos of complete exercises to (Ви можете завантажувати виконані завдання за посиланням): https://padlet.com/duchenko25school/English

Tuesday, the 31st of March
Lesson 6
Feelings and Emotions
Відчуття та емоції



Task 1. Watch, listen and repeat. Переглянь, прослухай та повтори.


Task 2. Play a GAME to learn the words. Match the words with the pictures. (Зіграй в гру, щоб вивчити слова. Сполучи слова з малюнками).

Task 3. Find a pair.

Task 4. Do the WORDSEARCH. (Відшукай слова. Знайшовши слово, виділяй його мишкою).

https://learningapps.org/watch?v=pksgj4bw520


Task 5. Type in the words. Click on “i” to get a tip. (Підпиши малюнки, вписавши слова. Тисни на i”, щоб отримати підказку).

Task 6. Learn the words for dictation. Вивчи слова на диктант.
Write a line of each word in your copybook. (Пропиши кожне слово по рядку в зошиті).

angry [ˈæŋɡri]  злий
bored [bɔːd] знуджений, набридлий
excited [ɪkˈsaɪtɪd]  захоплений
happy [ˈhæpi]  щасливий
hungry [ˈhʌŋgri] голодний
sad [sæd] сумний
scared [skeə(r)d] наляканий
shy [ʃaɪ] сором’язливий
sleepy [ˈsliːpi] сонний
thirsty [ˈθɜːsti] спраглий
tired [ˈtaɪə(r)d]  втомлений
worried [ˈwʌrid] схвильований

Task 7. SB Ex. 3, p. 71 – Write down in your copybooks (Письмово у зошитах).
Are you sad/excited/scared/tired/angry/happy?
Yes, I am sad/excited/scared/tired/angry/happy.
No, I am not sad/excited/scared/tired/angry/happy.


Task 8. Worksheet (Роздруківка): Pages 40-41, exercises 1,3 – in writing in your copybooks. (Письмово в зошитах).

                               


 Musical instruments Possessive Pronouns  Revision Look at the picture then read and complete.