пʼятниця, 15 квітня 2022 р.

 Friday, the fifteenth of April

Orchestra Practice

Possessive Pronouns

Task 1. Revise the possessive pronouns.


Task 2. Practice book: page 46, exercise 1.
Task 3. Practice book: page 47, exercise 2.

Task 4. Practice book: page 47, exercise 3.

Task 5. Students Book: page 84, exercise 1.

Task 6. Workbook Book: page 84, exercise 1.
Task 7. Workbook Book: page 84, exercise 2.

Task 8. Do the quizzes to practise using the possessive pronouns.

Task 9. Revise the vocabulary

четвер, 14 квітня 2022 р.

 Thursday, the fourteenth of April

Orchestra practice

Possessive Pronouns

Vocabulary

orchestra practice - репетиція оркестру

concert hall - концертна зала

musical instrument - музичний інструмент

play an instrument - грати на інструменті

musician - музикант

conductor - диригент

tambourine - бубон

triangle - трикутник

trumpet - труба

trombone - тромбон

drum - барабан

harp - арфа

saxophone - саксофон

keyboard - синтезатор, "клавіши", клавіатура

recorder/flute - флейта

violin - скрипка

string - струна

blow - дути

hit - бити, вдаряти

sticks - палички

fiddlestick - смичок

shake - трясти

play the guitar - not on the guitar!!!!!!

Task 1. Label the pictures.


You can also scan the QR Code to complete the task on you mobile phone.

Task 2. SB p.82, ex.2. Listen and correct the sentences. Write the correct sentences in your copybook.
Pay attention to the phrases:
Let's have a look around - давай поглянемо що тут є (озирнемось)
I can't think of - я не можу згадати/придумати...
Let me check - дай но я перевірю
either - також
1. Lucy and Ben arrive last.
2. Ben knows other musical places.
3. They check six instruments
4. They can look again at lunchtime.

Possessive pronouns


Task 3. Complete the sentences.
1. Tim and Fred, is this your dog?
No, it isn’t  ________ .
2. Is this my hat?
Yes, Grandpa. That’s _______ .
3. Is this Sue’s coat? Yes, it’s ______.
4. Is this your cat, Mike? Yes, it’s ______.
5. Is this George and Henry’s house?
No, _______ is the big house over there.

Task 4. SB: Ex.1, p.83
Task 5. WB: Ex.1, p.83
Task 6. WB: Ex.2, p.83
Task 7. Label the instruments, parts of instruments, actions and people and place in the picture. Use your active vocabulary.

пʼятниця, 1 квітня 2022 р.

 Friday, the first of April

Description of an Animal

New Vocabulary:

famous - відомий

certainly - точно

itself - сам по собі

mean - означати

although - хоча

wild animal - дика тварина

endangered animal  - тварина, яка під загрозою вимирання

few-fewer-the fewest - мало

species - види тварин

well-known - добре відомий

length - довжина

as well as - так само як

male - чоловічий рід

female - жіночий рід

tusk - бивень

snout - мордочка

pointed ears - загострені вушка

antlers - роги

related to - пов'язані з

nocturnal - нічний

Read about the babirusa, then complete the descriptions a-e with words from the box.


Click to revise the animal parts of body.
 

Click to practise using the vocabulary. 




середа, 30 березня 2022 р.

 Wednesday, the thirtieth of March

The Secret Door

(story)

New Vocabulary

trap - пастка

forever - назавжди

hurry up - поспішай

Watch the story.


Read the story.


Click on the link or scan the QR CODE to complete the task.


Remember the story. Put the sentences in the correct order. You can also scan the QR CODE with your mobile phone.


Remember the degrees of comparison (see the previous lesson). Click  to complete the task.



Complete the task


Grammar, an interactive worksheet by LALANASHENOY
liveworksheets.com

Do the quiz


неділя, 27 березня 2022 р.

 Friday, the twenty-fifth of March

Unit 6

Mythical Beasts

Degrees of Comparison

Ступені порівняння

Revise the rules!

Degrees of Comparison are used when we compare one person or one thing with another. There are three Degrees of Comparison in English.

1. Positive degree.

e.g. small

intelligent

2. Comparative degree.

e.g. smaller (one-syllable words)

more intelligent (two- or more syllable words)

3. Superlative degree.

e.g. the smallest (one-syllable words)

the most intelligent (two- or more syllable words)

 

Let us see all of them one by one.

1.Positive degree.

When we speak about only one person or thing, We use the Positive degree.

Examples:

• This house is big.

In this sentence we talk about only one noun “The house".

• He is a 
tall student.

• This flower is 
beautiful.

• He is an 
intelligent boy.

2.Comparative degree.

When we 
compare two persons or two things with each other.


Examples:

a. This house is bigg
er than that one. 

b. This flower is more beautiful than that one. 

c. He is more intelligent than this boy.

d. He is taller than Mr. Hulas. 


When we compare more than two persons or things with one another,

we the  Superlative degree.


Examples:

a. This is the biggest house in this street.

b. This flower is the most beautiful one in this garden

c. He is the most intelligent in this class.

d. He is the tallest student in this class.

 

Spelling rules

1. Consonant +y - + i+er (est)

e.g. pretty - prettier - the prettiest

2. One syllable word - double consonant

e.g. sad - sadder - the saddest

3. Final "e" is ommited (випадає)

e.g. nice - nicer - the nicest


Irregular adjectives

good - better - the best

bad - worse - the worst

much\many\a lot of - more - the most

far - further - the furthest

little - less the least



Complete the tasks





середа, 7 квітня 2021 р.

06.04.2021

Tuesday, the sixth of April

Class-work

Dictation

My Favourite Gadget

        My favourite gadget is my bike. It was my birthday present from my grandparents. My old bike was very small and ugly. This bike is bigger. It’s blue and white. It’s the most beautiful bike in the world.

I love my bike. I cycle to lots of places on it. I sometimes ride it to visit my friends at the weekend or on holidays.


Task 1. Check your dictation and correct your mistakes if any. Practise writing the words. Перевір свій диктант та (за наявності) виправ помилки. Пропиши кожне слово, в якому допущено помилку, по рядку. Оформляй роботу в зошиті наступним чином: 

Tuesday, the sixth of April

Homework

Correction work

My Favourite Gadget

 Task 2. WB: p.80, ex. 1. Listen to the dialogue and put the sentences in the correct order. Прослухай діалог та постав речення у правильному порядку.     

Task 3. Look and write a dialogue. Use language from Activity 1. 
Task 4. Read the role cards and make up your own dialogue. Use useful language. Прочитай рольові картки та утвори власний  діалог. Використовуй корисні фрази. 

четвер, 1 квітня 2021 р.

 02.04.2021

Numbers

Task 1. Look through the words. Practise reading them. Переглянь слова. Потренуйся читати їх.

 Vocabulary:

imagine /ɪˈmæʤɪn/ - уявляти

count /kaʊnt/ - рахувати

century /ˈsɛnʧʊri/ - сторіччя

use /juːz/ - використовувати

soon /suːn/ - скоро

go back /gəʊ bæk/ - повертатися

Europe /ˈjʊərəp/ - Європа

all over the world - по всьому світі

North Africa /nɔːθ/ /ˈæfrɪkə/ - Північна Африка

Roman Numerals /ˈrəʊmən/ /ˈnjuːmərəlz/ - римські цифри

combine /ˈkɒmbaɪn/ поєднувати, комбінувати

subtract /səbˈtrækt/ - віднімати

Fibonacci Sequence /ˈsiːkwəns/ - Послідовність Фібоначчі

invent /ɪnˈvɛnt/ - винаходити

add /æd/ - додавати

miss out /mɪs/ /aʊt/ - пропускати

swap /swɒp/ - обмінятися

Task 2. SB: p.78, ex.1. Listen to the text, read it, highlight new words then translate the text. Answer the questions. Прослухай текст, прочитай його, виділи нові слова маркером та переклади текст. Дай відповіді на запитання.


Task 3. Read the text and write the numbers. Прочитай тест та запиши цифри.



 01.04.2021

My Favourite Gadget 

Task 1. Think of your favourite gadget or toy. Write about them in the table. Do this task in your copybook. Пригадай які ти маєш прилади чи іграшки. Запиши інформацію про них у табличку за поданим зразком. Виконуй завдання в зошиті. (SB: ex.1, p.81)

Task 2. Fill in the missing words. Choose from the list. Встав пропушені слова. Обери запропоновані слова зі списку. 

Task 3. Now type the missing words in. Тепер впиши пропущені слова.

Task 4. Write about your favourite gadget. Use ex.3, p.81 (SB) as an example. Do this task in your scrapbook. Напиши про свій улюблений прилад. Використовуй впр.3, ст.1 як приклад. Виконуй завдання у своєму скрепбуці.

Task 5. SB: exercise 3, p.81. Practise writing the text to get ready for dictation. Потренуйся писати текст щоб підготуватися до диктанту.

Please, note!!!! We are going to writhe the dictation on Tuesday.

Увага!!!! Диктант писатимемо у вівторок.

середа, 31 березня 2021 р.

 30.03.2021

The Ultimate Adventure Kit

Базовий набір для пригод

Task 1. SB: p.76, ex.1. Read and circle the correct answer. Прочитай і обведи правильну відповідь.


Task 2. SB: p.76, ex.2. Look at the pictures and talk about the differences. Use the example. Подивись малюки та розкажи про відмінності. Використовуй приклад.

Example:

The electric fan in picture A is cheaper than the electric fan in picture B.


Task 3. Look through the new vocabulary.

Vocabulary:

ultimate /ˈʌltɪmɪt/ - базовий, остаточний

adventure /ədˈvɛnʧə/ - пригода

kit /kɪt/ - набір

quite /kwaɪt/ - досить

I haven't got any money left. - у мене зовсім не залишилось грошей

leave-left-left - залишати, покидати

Task 4. SB: p.77, ex.2. Listen and tick the things you can hear. Прослухай та познач галочкою речі, які ти чуєш. Тисни на слово "Listen", щоб прослухати.

Task 5. SB: p.77, ex.3. Listen again and write the price of the things you hear. Прослухай ще раз та запиши ціни речей, які ти чуєш. Тисни на слово "Listen", щоб прослухати.

Task 6. SB: p.77, ex.4. Choose one of the things in the picture. Write a dialogue between Sarah and the shop assistant. Use ex.1, p.76 as an example. Обери одну з речей на малюнку. Напиши діалог між Сарою та продавцем. Використовуй впр.1, ст.76 як зразок.

Task 7. WB: p.76, ex.1. Listen and write the names under the pictures. There are three extra pictures. Прослухай та запиши імена під малюнками. Зверни увагу, що є 3 зайвих малюнки. Тисни на слово "Listen"щоб прослухати.

Task 8. WB: p.76, ex.2. Read and write the words. Прочитай та впиши слова.


Task 9. WB: p.76, ex.3. Write about your favourite gadget. Think about these questions. Напиши про свій улюблений прилад. Обдумай ці запитання:


Task 10. Read and write 'true' or 'false'. Прочитай та визнач чи речення правдиве. Якщо правдиве - запиши 'true', якщо не правдиве - запиши 'false'.



пʼятниця, 26 березня 2021 р.

Super Minds 3 Unit 6 Story


26.03.2021

The Cave

Task 1. SB: p.74-75.  Learn new words and phrases. Highlight them in the story. Вивчи нові слова та фрази. Виділи їх маркером в історії.

Vocabulary:

the book says - в книзі сказано

Here we are - ось ми і на місці (ми прийшли)

somewhere - десь

watch for - дивитись за; спостерігати

everything - усе

cave paintings - печерні малюнки

hide - ховатися

frighten - лякати

stone/rock - камінь


Task 2. Click on the link to practise new vocabulary. Тисни на посилання, щоб потренуватися у вживанні нових слів та виразів.


or scan the QR code

Task 3. Watch the story and try to imitate the intonation of the speakers. Переглянь історію. Спробуй імітувати інтонацію мовців.


Task 4. Click on the link to complete the task. Write down the questions into your SB (p.75, ex.2. Тисни на посилання, щоб виконати завдання. Запиши запитання у підручник (ст.75, впр.2).

or scan the QR code


Task 5. WB: p. 74, ex.1. Read and choose the best answer. Прочитай та обери найкращу відповідь.

mean - мати на увазі



Task 6. WB: p. 74, ex.2. Read the story. What can we learn from it? Про читай історію. Чому ми можемо у неї повчитися?

ask for help - просити про допомогу
imagination - уява


Task 7. Learn the story. Don't forget to immitate the intonation! Вивчи історію. Не забувай імітувати інтонацію!

Send your video to my email. Надсилай своє відео на мою електронну адресу: duchenko25school@gmail.com

 Musical instruments Possessive Pronouns  Revision Look at the picture then read and complete.