вівторок, 12 січня 2021 р.

14.01.2021

Lesson 2

Daily Tasks

Present Simple Tense

(інша назва Present Indefinite)

Теперішній неозначений час

Lets learn the rules!

 (Вивчаємо правила утворення теперішнього неозначеного часу.)

Ми використовуємо Present Simple, щоб розповісти про регулярну, повторювану дію. Це може бути звичка, хобі, щоденна подія, намічена подія або щось, що трапляється часто.


Про необхідність використання цього часу нам підказують "маячки часу" (adverbs of frequency):

always /ˈɔːlweɪz/ завжди

usually /ˈjuːʒʊəli/ зазвичай

often /ˈɒf(ə)n/ часто

sometimes /ˈsʌmtaɪmz/ іноді

seldom/rarely /ˈsɛldəm///ˈreəli/ рідко
generally /ˈʤɛnərəli/ загалом, зазвичай
as a rule /æz/ /ə/ /ruːl/ як правило
normally /ˈnɔːməli/ зазвичай
from time to timeчас від часу
every /ˈɛvri/ day/week/month – щодня/щотижня/щомісяця тощо
never /ˈnɛvə/ ніколи


Утворення Present Simple

У розповідному реченні дієслово з особами I/we/you/they вживається у початковій формі (інфінітив без частки to).

For example:

They usually play football on Sundays.
Вони зазвичай грають у футбол по неділях.

Зверніть увагу! 

До дієслів, які вживаються у 3 особі однини (he, she, it)  додається закінчення -s.

For example:

As a rule he/she plays football on Saturdays. – Як правило, він/вона грає у футбол по суботам.

При додаванні закінчення -s потрібно слідувати наступним правилам:

1. Якщо дієслово закінчується на -s, -ss, -sh, -ch, -x, -o, → додається -es:

He always washes up after dinner. – Він завжди миє посуд після вечері.


2. Якщо дієслово закінчується на приголосну + -y замінюється на –i +-es:

My brother (he) usually tidies up his room at weekends. Мій брат зазвичай прибирає свою кімнату на вихідних.



Заперечне речення утворюється за допомогою do/does + not + дієслово

Допоміжне дієслово does використовується лише з займенниками третьої особи однини (he/she/it). В інших випадках потрібно вживати do. Слова do/does та not можна скорочувати та зливати в одне don’t/doesn’t. Коли вживається допоміжне дієслово does, закінчення s/es у дієслова забирається.

For example:

Normally I do not walk my dog in the morning. – Зазвичай я не вигулюю свого собаку вранці.

My father (he) does not cook breakfast for the family every day . – Мій тато не готує сніданок для нашої сімї щодня.

 

Запитальне речення утворюється за допомогою допоміжних дієслів do/does на початку речення: Do/Does + іменник + дієслово.

For example:

Do you go to school every day? – Ти ходиш до школи щодня?

Does she usually help_ her mom about the house? – Вона зазвичай допомагає мамі по дому?

Зверніть увагу!!!!!

Якщо в реченні є does, смислове дієслово втрачає літеру s. (Does приходить s уходить).



·      Task 1. SB: Exercise 2, page 37 – Listen, read and translate. (Прослухай, прочитай та переклади.)

·      Task 2. SB: Exercise 1, page 37 – Listen, put ticks or crosses in the table. (Прослухай, постав галочки, або хрестики у таблиці.)

·      Task 3.WB: Exercise 1, page 37 – Read and write about yourself. (Прочитай та напиши про себе.)

Task 4. Click on the link to revise the time. (Тисни на посилання, щоб повторити як називати час.)

Click on the diamonds to label the time.

Play



Task 5. Click on the link to complete the task. (Тисни на покликання, щоб виконати завдання).

Liveworksheet

Task 6. Click on the link to complete the task. (Тисни на покликання, щоб виконати завдання).

Прослухай запис (натиснувши на зображення зі звуком) та перетягни на нього відповідне зображення годинника).

Liveworksheet 2

Don't forget to send the completed task to my email address. (Не забудь відправити виконане завдання мені на імейл): duchenko25school@gmail.com

Hometask:

-       Learn the rules of using Present Simple (Вивчити правила вживання Present Simple).

-       WB: Exercise 2, 3, page 37

-  PB Ex. 1,2,3 p. 22-23

 12.01.2021

Lesson 1

Daily Tasks


Task 1. SB: Exercise 1, page 34 – revise the words (повторення вивченої лексики). Listen and repeat. (прослухай та повтори)

tidy up   taɪdi ʌp]   прибирати

do the shopping    [duː ðə ˈʃɒpɪŋ] робити покупки

take the dog for a walk [teɪk ðə dɒg fɔːr ə wɔːk] вигулювати собаку

wash up [wɒʃ ʌp]  вимити посуд

sweep swiːp] підмітати

cook [kʊk] готувати

dry the dishes [draɪ ðə ˈdɪʃɪz] витирати посуд

feed the dog [fiːd ðə dɒg] годувати собаку

Task 2. Match the words with the pictures. Use the link to do the task: Matching activity


or scan the QR code


Task 3. Click the link to Play the Memory Game
 or scan the QR code


Telling the Time

15 minutes = a quarter                                30 minutes = half

8:00 - It’s eight o’clock.

8:05 - It’s five past eight.

8:10 - It’s ten past eight.

8:15 - It’s a quarter past eight.

8:25 - It’s twenty-five past eight.

8:30 - It’s half past eight.

8:35 - It’s twenty-five to nine.

8:40 - It’s twenty to nine.

8:45 - It’s a quarter to nine.

8:50 - It’s ten to nine.

8:55 - It’s five to nine.

9:00 It’s nine o’clock.

Watch the video to learn how to tell the time!



Task 4. SB: Exercise 2, page 35 - listen and say. 


Task 5. SB: Exercise 1, page 35 - read and number. 


Task 5. SB: Exercise 1, page 36 - listen to the song. Read, translate and write the numbers. Then sing along. 


Task 6. WB: Exercise 1, page 36 - Remember the song. Look and draw the times. (Згадай пісню. Подивись та намалюй правильний час.)

Task 7. WB: Exercise 2, page 36 - Make the sentences of the chorus. (Утвори речення як у приспіві пісні).

Task 8. WB: Exercise 3, page 36 – Write a verse for the song about yourself. (Напиши куплет пісні про себе.)

Task 9. Label the time. Click on the link to do the task.

Please, send the worksheet to my email: duchenko25school@gmail.com
Don't forget to write your Class!

середа, 20 травня 2020 р.

Thursday, the 21st of May
Lesson 26
Unit 8
Sports Club
Let's Learn!
Task 1. SB: Exercise 1, page 94 - Listen and look. Then listen and say the words. (Послухай та подивись. Потім прослухай ще раз та повтори слова).

Let's Practise!
Task 2. Write down the words into your copybooks. Practise writing them (write 2 lines of each word). (Запиши слова у зошит та потренуйся писати їх (пропиши кожне слово по 2 рядка)).
New vocabulary:
Join a sports club /ʤɔɪn ə spɔːts klʌb/ записатися в спортивний клуб
do sports /du: spɔːts/ займатись спортом
That's great fun /ðæts greɪt fʌn/ це дуже весело
1. badminton /ˈbædmɪntən/ бадмінтон
2. baseball /ˈbeɪsbɔːl/ бейсбол
3. basketball /ˈbæskɪtbɔːl/ баскетбол
4. football /ˈfʊtbɔːl/ футбол
5. hockey /ˈhɑːki/ хокей
6. table tennis /ˈteɪbəl‚tenɪs/ настільний теніс
7. tennis /ˈtenɪs/ теніс
8. swimming /ˈswɪmɪŋ/ плавання
9. athletics /æθˈletɪks/ атлетика

10. volleyball /ˈvɑːlibɔːl/ волейбол
play badminton                               play football
play baseball                                play basketball
play tennis                                 go swimming
hockey                                        table tennis
do athletics                                  play volleyball

Or SCAN the QR CODE with your mobile phone:
Task 4. Click to PLAY THE GAME:
Or SCAN the QR CODE with your mobile phone:
Task 5. SB: Exercise 1, page 94 - Listen and chant. Then read and translate. (Прослухай та заспівайПотім прочитай та переклади.)

Task 6. WB: Exercise 1, page 94 - Look and write (Подивись та напиши.


Task 7. WB: page 127 - Look at the pictures and write the words. (Подивись на малюнки та підпиши їх поданими словами з таблички.) 
Task 8. Click to PLAY THE GAME:
Or SCAN the QR CODE with your mobile phone:
Let's Learn!
Task 9. Learn the words. (Вивчи слова).
New vocabulary:
fun /fʌn/ весело
difficult /ˈdɪfɪk(ə)lt/ складно
great /ɡreɪt/ чудово
boring /ˈbɔːrɪŋ/ нудно
fun

difficult
boring
great
Let's Practise!

Task 10. SB: Exercise 1, page 95 - Look and draw lines from the pictures to the sentences. Then listen  and number the pictures. (Подивись та проведи лінії від малюнків до речень. Потім прослухай та пронумеруй картинки.)

Task 11. Click to PLAY THE GAME:
Or SCAN the QR CODE with your mobile phone:
Task 12. SB: Exercise 1, page 95 - Rewrite the sentences into your copybooks. (Перепиши речення у зошит).




вівторок, 19 травня 2020 р.

My dear Students!
Thank you for your hard work. Some of you did great job preparing for dictation. I'm proud of you! Some of you still have to practise. There is still way to improve! Here is the text for self-correction. I'm waiting for the photos of your corrected dictations. Use a red pen. You can send the photos via Viber.

Любі мої учні!

Дякую за вашу наполегливу роботу. Дехто з вас чудово підготувався до диктанту. Я вами пишаюся! А декому потрібно ще попрацювати. Але, я впевнена, що ви зможете! Ось текст диктанту для самоперевірки. Нагадую: перевіряємо червоною ручкою та надсилаємо фото у Viber.

Remember, that I love you all! 💗



Tuesday, the 19th of May
Class-work
Dictation
Travelling on Holidays


Hi! My name is Flash. I like visiting my family and friends. My cousin Jane lives in a big city. When we visit her, we go by bus. I love it because I like buses.
My grandma Misty lives in a little town by the sea. I like swimming, playing volleyball on the beach, riding my bike, scooter and walking in the park.
My best friend is called Sam. He lives in Italy. We usually go there by plane.

понеділок, 18 травня 2020 р.

Tuesday, the 19th of May
Lesson 25
I Can Do That

Task 1. SB: Exercise 1, page 92 – Listen and number the pictures. (Прослухай та пронумеруй картинки.)


New vocabulary:
Look down! /lʊkdaʊn/ Дивись під ноги!
puddle /ˈpʌd(ə)l/ калюжа
Jump out of the way! /dʒʌmpaʊt əvðəweɪ/ Тікай з дороги.
too late /tuː leɪt/ занадто пізно
splash /splæʃ/оббризкувати, бризкіт
Task 2. SB: Exercise 2, page 92 – Read and number the sentences from the story. (Прочитай та пронумеруй речення з історії.) 


Task 3. WB: Exercise 1, page 93 – Draw and  write examples of what your know. (Намалюй і напиши приклади того, що знаєш.


For example:
1). My scooter is very fast.
2). My helicopter is very big.
3). My skateboard is very cool.
4). My boat is very small.

Let's revise!

Click to PLAY A GAME :)
              GAME 2

пʼятниця, 15 травня 2020 р.

Friday, the 15th of May
Lesson 24
Travelling on Holidays

Task 1. Think of your holidays and answer the questions:
1. Whom do you usually visit on holidays? 
2. Where do your relatives (friends) live? 
3. Where do you go? 
4. What means of transport do you use? 
5. What is your favourite means of transport? 
6. What do you usually do on holidays?

You can use the prompts: (Ти можеш скористатися підказками):
1. I usually visit my relatives (родичі) (grandparents, granny, grandpa, aunt, uncle, cousin, godfather (хрещений батько), godmother (хрещена мама), best friend.
2. They / he/ she live/lives in a big city/ in a little town/ on a small island/ by the sea/on a farm/ in Spain/ in Italy / in France/ in Africa/ in China/ in Germany/ in Canada/ America/ in Mexico...
3. I usually go to the park/ to the restaurant/ to a cafe/ to the beach/ to the museum/ to the cinema/ to the swimming pool/ to the garden/ to the forest/ to the playground/ to the seaside ....
4. I usually go by bus/ plane/ helicopter/ car/ boat/ scooter/ motorbike/ skateboard/ taxi/ bike/train etc. 
5. My favourite means of transport is.... (plane.....), because fast (quick).....
6. I usually ride my bike/scooter...../ swim in the sea/look for shells/ sunbathe (позасмагати).....
I like riding my bike/ swimming in the sea/river/lake/ walking in the park....


 Musical instruments Possessive Pronouns  Revision Look at the picture then read and complete.