середа, 22 квітня 2020 р.



Thursday, the 23rd of April
Lesson 15
Off we go! Поїхали!
I'd Like to...
Task 1. Lets revise! Давайте повторимо!
Якщо ми кермуємо певним видом транспорту, ми використовуємо відповідні дієслова:
drive a car/a bus/a taxi/a train (наземні види транспорту з кабіною);
fly a plane/a helicopter (коли говоримо про повітряні види транспорту);
ride a motorbike/a bike/a horse (коли говоримо про наземні двоколісні види транспорту або тварин, на яких можна їздити верхи);
sail a boat/ a ferry (пароплав) (коли говоримо про водні види транспорту).

Task 2. Match the types of transport with the verbs. Click on the link to play a GAME
OR scan the QR-code (Тисни на посилання або зіскануй  QR-code за допомогою свого мобільного телефону):
Коли ми хочемо розповісти про те, що нам би хотілося зробити, ми використовуємо фразу  "I'd like to..." (I would like to...) Я б хотів/хотіла...
For example:
I'd like to ride a bike. - Я б хотів/хотіла покататись на велосипеді.

Let's practise!
Task 3. SB: Exercise 1, page 83. Match the children with the pictures. Then write the words. (З’єднай дітей з малюнками транспорту, в квадратиках постав цифру. Потім впиши слова в пропуски.)

Task 4. WB: Exercise 1, page 83. Listen and number. (Прослухай та прономеруй).


Task 5. WB: Exercise 2, page 83. Put the words in order. (Постав слова у правильному порядку, щоб утворити речення.)

Для того щоб сказати, що ви кудись їдете/летите/пливете в якості пасажира використовується фраза:
go by + назва транспорту
For example:
go by bus - їхати автобусом
go by train - їхати потягом 
go by car - їхати автомобілем

go by plane - летіти літаком 


Remember! (Запамятай!)

I’d like to go to Africa by plane. – Я би хотів полетіти до Африки на літаку.
I’d like to go to the jungle by train.  – Я би хотів поїхати до джунглів на потязі.
I’d like to go to the seaside by car.  – Я би хотів поїхати на море на машині.
I’d like to go to the countryside by bike.  – Я би хотів поїхати на природу на велосипеді.

Let's practise!
Task 5. SB: Exercise 2, page 83. Listen and say.
Task 6. SB: Exercise 3, page 83. Talk about your dream holiday. (Напиши у зошиті про свою мрію: куди та на чому ти хотів би поїхати).
Task 7. Practice Book (знаходиться в розділі "Useful Resources" на панелі праворуч)
Exercise 1, page 46. 
Exercise 2, page 47. 
Exercise 3, page 47. 


вівторок, 21 квітня 2020 р.

New Padlet

Dear Students, you can upload your photos and videos of complete tasks on the topic "Transportation" here (Ви можете завантажувати виконані домашні завдання на тему "Транспорт" сюди):

Made with Padlet
Tuesday, the 21st of April
Lesson 15
Off we go!
Поїхали!

Task 1. SB: Exercise 1, page 82 – Listen and look. Then listen and say the words. Write two lines of each word in your copybook. (Прослухай та подивись. Прослухай ще раз та повтори слова. Пропиши кожне слово по 2 рядки у своєму зошиті.)

New vocabulary:
helicopter /ˈhelɪˌkɒptə(r)/ ветроліт
boat /bəʊt/ човен
lorry /ˈlɒri/ вантажівка
scooter /ˈskuːtə(r)/ скутер, самокат
bus /bʌs/ автобус
skateboard /ˈskeɪtˌbɔː(r)d/ скейтборд
taxi /ˈtæksi/ таксі
motorbike /ˈməʊtə(r)ˌbaɪk/ мотоцикл
bike /baɪk/  велосипед (або bicycle /ˈbaɪsɪkl/)
plane /pleɪn/ літак
train /treɪn/ потяг
walk /wɔːk/ ходити пішки, прогулюватися
go on foot /gəʊ ɒn fʊt/ іти пішки

 helicopter
 boat
 lorry/truck
 scooter
bus
 skateboard


 taxi


motorbike

bike

 plane

train
 walk
go on foot

Task 2. Click on the link to play and practise the words: GAME
OR scan the QR-code (Тисни на посилання або зіскануй  QR-code за допомогою свого мобільного телефону):
Task 3. Click on the link to play and practise the words: MEMORY GAME
OR scan the QR-code (Тисни на посилання або зіскануй  QR-code за допомогою свого мобільного телефону):

Task 4.
PLEASE, NOTE!!! (Зверни, будь ласка, увагу!)

З різними видами транспорту вживаються різні дієслова: 
drive /draɪv/ водити
fly /flaɪ/ летіти
ride /raɪd/ їздити
sail /seɪl/ плисти
  • drive a car/a bus/a lorry/a taxi/a train
  • fly a plane/a helicopter
  • ride a bike/a motorbike/ a horse
  • sail a boat

 DRIVE


drive a car

drive a lorry/a truck


drive a taxi

drive a train


 drive a bus

FLY
fly a helicopter


 fly a plane

RIDE


 ride a bike

ride a motorbike
ride a scooter


 ride a horse


SAIL



sail a boat



Task 5. Play the GAME to practise the words. Click on the link, or scan the QR-code (Зіграй в гру. Тисни на посилання або зіскануй  QR-code за допомогою свого мобільного телефону):
Task 6. Find the words in the WORDSEARCH. Click on the link, or scan the QR-code (Знайди приховані слова. Тисни на посилання або зіскануй  QR-code за допомогою свого мобільного телефону):

Task 7. SB: Exercise 2, page 82 – Listen and chant. Then read and translate. (Прослухай та проспівай, потім прочитай та переклади.) Find the phrases in the text and highlight them. (Знайди в тексті наступні вирази та виділи їх маркером):

New phrases (Нові вирази):
Come with us! – Поїхали з нами! Ходімо з нами!
Off we go! – Рушаймо! Поїхали!
Are we going far? – Ми далеко їдемо?
Let’s go again! – Поїхали знову!

Task 8. WB: Exercise 1, page 82 – Look at the pictures and do the crossword. (Розглянь малюнки та розгадай кросворд.)

Task 9. WB: Exercise 2, page 82 – Look at Activity 1. Draw number 10. (Подивись на першу вправу та здогадайся, що у тебе буде під номером 10. Намалюй цей вид транспорту.)

Task 10. WB: page 126 – Label the pictures. Use the words from the box. (Підпиши малюнки. Використовуй слова з таблички.) 

субота, 18 квітня 2020 р.


Friday, the seventeenth of April
Lesson 14
Easter

Task 1. Watch the video and learn the words.


Task 2. Write down the words into your copybook.
New vocabulary:
Easter /ˈiːstə(r)/ Великдень

paint/dye eggs / peɪnt ɛgz/ afh,edfnb яйця
bunny /ˈbʌni/ зайчик
Easter bunny /ˈiːstə(r) ˈbʌni/ Великодній зайчик
basket /ˈbɑːskɪt/ кошик
chick /tʃɪk/ курча
jelly beans /ˈdʒeli biːns/ драже
daffodil /ˈdæfədɪl/ нарцис
lamb /læm/ ягня
tulip /ˈtjuːlɪp/ тюльпан
chocolate /ˈtʃɒklət/ шоколад
church /ʧɜːʧ/ церква
egg hunt /eɡ hʌnt/ полювання на яйце (традиційна Великодня дитяча гра)
look for /lʊk fɔː/ шукати

Task 3. Play the Game.

Task 4. Find the words in the wordsearch.
Click to play: GAME

Task 5. Watch the video about an Easter egg.

Task 6. Watch the cartoon.


Dear Students,
Happy Easter to you!!!
May your hearts be blessed with all the blessings in the world!!!
Enjoy your Holidays!

Love,
your Teacher



пʼятниця, 17 квітня 2020 р.

The Very Hungry Caterpillar


Thursday, the sixteenth of April
Lesson 13
The Very Hungry Caterpillar

Task 1. Look through the words and learn them. (Переглянь слова та вивчи їх).
The Very Hungry Caterpillar

Vocabulary



light [laɪt] світло
still [stɪl] досі
hungry [ˈhʌŋgri] голодний
stomachache [ˈstʌməkeɪk] біль в животі
morning [ˈmɔːnɪŋ] ранок
night [naɪt] ніч
moon [muːn] місяць
eat through [iːt θruː] проїсти, прогризти
felt [fɛlt] почувався
pickle [ˈpɪkl]маринований огірок
cone [kəʊn]ріжок
nibble [ˈnɪbl] гризти

Task 2. Read the text and translate it. (Прочитай текст та переклади його).

The Very Hungry Caterpillar
In the light (світло) of the moon (місяць) a little egg lay (лежав) on a leaf.
One Sunday morning the warm sun came up and pop! Out of the egg came a tiny (крихітна) and very hungry caterpillar.
He started to look for (шукати) some food.
On Monday he ate through (прогриз) one apple. But he was still (досі) hungry.
On Tuesday he ate through two pears, but he was still hungry.
On Wednesday he ate through three plums, but he was still hungry.
On Thursday he ate through four strawberries, but he was still hungry.
On Friday he ate through five oranges, but he was still hungry.
On Saturday he ate through one piece of chocolate cake, one ice cream cone, one pickle (маринований огірок), one slice of cheese, one slice of salami, one lolipop, one piece of cherry pie, one sausage, one cupcake, one slice of watermelon. That night he had a stomachache (біль в животі)!
The next day was Sunday again. The caterpillar ate through one nice green leaf, and after that he felt (почувався) much better (набагато краще).
Now he wasn’t hungry anymore (більше не був голодний) - and he wasn’t a little caterpillar any more. He was a big, fat caterpillar.
He built a small house, called a cocoon (chrysalis), around himself. He stayed inside for more than two weeks. Then he nibbled (прогриз) a hole (дірка) in the cocoon, pushed (виштовхнув) his way (шлях) out (назовні).
He was a beautiful butterfly!

Task 3. Do the exercises to remember the text. Виконай вправи, щоб краще запамятати текст.

Click to do some more exercises: Exercises

Task 4. Retell the story about the very hungry Caterpillar. Use the presentation to help you. Перекажи історію про голодну гусінь. Використай презентацію для опори.


The Very Hungry Caterpillar

 Musical instruments Possessive Pronouns  Revision Look at the picture then read and complete.